Globalleşme ile birlikte alışkanlıklarımız ve iş yapış şekillerimizde önemli değişiklikler meydana gelmiş durumda. Eskiden alışverişlerimizi fiziki olarak mağazalara giderek yapıyorduk. Hizmet alımlarında eleman istihdam edip, ofisten çalışmalarını istiyorduk. Bugün ise internet sayesinde yurt dışındaki pazar yerlerinden alışveriş yapabiliyoruz. Personel istihdam etmek yerine internet üzerinden tanıştığımız kişilere iş verip, “freelancer” modeliyle hizmet alımı yapabiliyoruz. Hatta mahallemizdeki bir marketten bile alışveriş yapma imkânımız varken, bunun yerine uygulama üzerinden eve sipariş vermeyi tercih ediyoruz. Alışveriş yöntemlerinde ve tüketici tercihlerinde yaşanan bu değişikliklere paralel olarak ödeme ve tahsilat yöntemlerinde de buna uygun yeni ürün ve hizmetler ortaya çıkmış durumda. Mal alımlarında daha çok kart ve POS ürünleri kullanılırken, hizmet alımlarında uluslararası para transfer çözümleri ön plana çıkıyor.
Az gelişmiş ülkelerden gelişmiş veya gelişmekte olan ülkelere yönelik iş gücü göçü globalleşmenin diğer bir sonucu olarak kendisini gösteriyor. Az gelişmiş ülkelerde yaşayan insanlar kendileri ve aileleri için daha iyi bir yaşama sahip olmak amacıyla evlerini terk edip, diğer ülkelere gitmeyi ve gurbette çalışmayı tercih ediyorlar. Zor şartlar altında çalışarak kazandıkları paraları geride bıraktıkları ailelerine göndermek veya bir hesapta muhafaza etmek temel ihtiyaçları olarak ortaya çıkıyor.
Klasik uluslararası ödeme veya para transfer yöntemleri hem yavaş olmaları hem de yüksek maliyetleri sebebiyle günümüz ihtiyaçlarını karşılamaktan oldukça uzak görünüyor. Özellikle bankalar aracılığıyla gerçekleştirilen para transferlerinde hem transfere konu bankaların uyguladıkları yüksek fiyatlar hemde aracı muhabir bankalara ödenen ve önceden öngörülemeyen yüksek ücretler tüketiciler için çok önemli bir maliyet kalemi oluşturuyor. Globalleşen dünyadaki genel beklenti ve ihtiyaç ise anlık ve düşük maliyetli ödeme ve transferler. Bu ihtiyacı gören start-up fintech’ler buna yönelik ürün ve hizmetler geliştirerek pazarda önemli oyuncular haline gelmeye başladılar.Hatta bazıları göstermiş oldukları hızlı performans ile piyasa değeri olarak bankalardan bile daha değerli hale gelmeyi başardılar. Bu başarılarının arkasında sadece uygun fiyatlı ve anlık ödeme/transfer ürünlerini müşterilerin hizmetine sunmaları değil, aynı zamanda global ölçekte müşteri kabulü yaparak, müşteri tabanlarını genişletmeleri yer alıyor.
Türkiye, bulunduğu jeopolitik konumu itibarıyla CIS bölgesi, orta doğu, Avrupa ve Afrika bölgesi ülkeleri ile önemli bir ticari partner durumunda. Ayrıca bu bölgelerden çalışmak amacıyla Türkiye’ye gelmiş olan çok sayıda göçmen bulunuyor. Buna bağlı olarak bu ülkelerle karşılıklı olarak önemli bir para transferi hacmine sahip bulunuyor. Ancak uygulamaya baktığımızda bu transfer ve ödemelerin halen daha fiziki noktalardan gerçekleştirildiği, yabancı uyruklu şahısların kendileri adına hesap açıp, işlemlerini dijital ortamda gerçekleştirmelerine imkân veren bir uygulamanın bulunmadığını görüyoruz.
UPT ÖdemeHizmetleri ve Elektronik Para A.Ş. hem mevcut tecrübe ve tekin altyapısının hemde dünya çapında 176 ülkeyi kapsayan ağının sağlamış olduğu avantajı kullanarak, pazardaki bu ihtiyacı gidermek amacıyla “UPTION” isimli mobil uygulamayı geliştirerek kullanıcıların hizmetine sunmuş durumda. Uzaktan müşteri edinimi sağlayan bu uygulama ile ister Türk vatandaşı ister yabancı uyruklu olun 7/24 istediğiniz yerden kolayca müşteri olabilirsiniz. Türkçe, İngilizce ve Rusça dillerinde sunulan kullanım imkânı sayesinde yabancı uyruklu şahıslara da uygulamayı kolay bir şekilde kullanma imkânı sunuluyor.
UPTION mobil uygulamasını kullanarak dünyanın 176 ülkesine isme, hesaba veya kredi kartına 7/24 anlık para gönderimi yapabilirsiniz. Üstelik çok rekabetçi fiyatlarla. Hatta bazı ülkelere kampanya kapsamında ücretsiz olarak. UPTION QR özelliğini kullanarak yakında Türkiye’de bulunan ATM’lerden temassız para çekme veya Türkiye’deki iş yerlerinden UPTION QR ile alışveriş yapma imkânına sahip olabileceksiniz. Bu konudaki gelişmeleri UPTION internet sitesi ve UPTION sosyal medya platformları üzerinden takip edebilirsiniz.